Heldag

Vid klockan tio imorse var jag på plats på Specsavers för att kolla mina nya linser. Allt gick som smort så nu är det färdigfixat för ett tag framöver igen. Efter det hade jag planerat frukost/brunch med Linda som går i min klass.
Vi träffades på stan och gick sen gemensamt hem till mig. Vid torget stannade vi så jag skulle kunna pumpa däcken på min cykel. Precis när Linda börjar berätta om när hon pumpade och det sprängdes, hände precis det. Mitt däck smällde så det ekade mellan husväggarna. Kunde ha varit riktigt pinsamt om jag varit själv.

Vi fortsatte iaf hem till mig där vi gjorde scones och drack te. Sen har vi suttit i soffan och pratat i stort sett hela dagen. Tiden har sprungit iväg och frukost/brunchen övergick i middag med tillhörande fredagsmys. Nu har hon precis åkt hem och snäll som hon är lämnade hon kvar sin cykel så jag slipper gå till jobbet imorgon. (För det här är ju tyvärr min jobbhelg, usch och fy för det!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0