Toppenhelg

Det har varit ganska lugnt i helgen men jag har njutit hela tiden, ja kanske förutom av städningen då, men gör man det långsamt är det inte så farligt.
I lördags tog Billy sovmorgon till 8.20, skööönt! Dessutom ville han ligga kvar i sängen så vi somnade om och sov en timme till. Efter lite småplock hemma åkte vi och handlade och kom hem lagom till lunch. Kyckling, nachos och guacamole, det satt fint. När vi ätit färdigt satte jag Billy i vagnen och tog min första PW på över en vecka. Äntligen kändes knät tillräckligt bra. Jag kan väl fortfarande inte springa eller krypa runt på golvet helt obehindrat men snart så förhoppningsvis.
Vi hann med en sväng i lekparken innan Billy packade ryggsäcken full med bilar och vi gav oss iväg hem till Emma där vi grillade korv och sällskapade med brudarna som skulle ut på krogen. Vid halv tio tyckte Billy att det var dags att gå hem så så fick det bli. Han slockande nästan så fort vi var hemma. Själv tittade jag på en film innan jag gjorde detsamma.
 
Idag sov vi ända till efter nio, det har inte hänt på evigheter att vi har sovit så länge, två dagar i rad dessutom.
Vi halv tolv kom mamma och hämtade oss och så åkte vi och badade, första doppet i år. Trodde att det skulle vara mycket kallare men det var faktiskt helt okej. Billy badade tills han skakade så mycket att han knappt kunde prata. Då tyckte vi att det var dags att åka hem. Eftermiddagen gick åt till städning och matlagning (fisk idag, känner mig lika duktig varje gång jag lagar det!) och till sist bada och natta barn. Trots sovmorgnarna somnade han utan problem extra tidigt, redan halv sju. Det märks att han har lite sömn att ta igen, men så blir det väl när man somnar mellan nio och tio varje kväll och går upp runt fem morgonen efter.
Nu tar jag det lugnt och njuter som vanligt av mitt egna hemmaspa.
 
Bada
Fikar med kex
Frusen kille
Bildbevis på maten
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0