Plocka blåbär

Igår förmiddag kom mamma och hämtade mig och Billy för en tur ut i skogen. Plocka blåbär stod på schemat. Det gick finfint och vi hittade massa blåbär. Billy hade kul han också även om han låg ner mestadels av tiden eftersom han ramlade hela tiden, nästan satte foten i en myrstack, spillde ut sina blåbär hela tiden och trots mygg och spindlar (jag har nog tyvärr råkar överföra min fobi för småkryp till honom). När vi tyckte att vi hade tillräckligt mycket åkte vi hem och där väntade Matilda på oss. (Matilda är min kusin). Hon sov hos oss och vi roade oss med att äta pannkakor, baka kladdkaka, titta på film och spela kort. Hon och Billy lekte massor också, han gillar att leka med äldre barn så han hade hur kul som helst och kommer antagligen tjata om det här hur länge som helst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0