Så mycket bättre

I två nätter nu har Billy sovit bra igen. Han har vaknat en gång under kvällen men snabbt somnat om igen och sovit till någon gång på natten (närmare morgonen). Då har han tyst gått upp ur sin säng och lagt sig i min och somnat om direkt. Jag känner mig ju nästan utvilad.

Idag har vi hunnit med massor (känns det som). Inget nyttigt egentligen men vi har äntligen träffat Marre efter hemkomsten från Thailand. Dessutom var Dennis, Leo, Tes och Lina med på ett hörn också. Vi bokade dessutom en en playdate för barnen (och oss) imorgon när hon slutat jobba. Då ska jag få spana in deras nya lägenhet, spännande :)
Efter en snabb lunch, på latte var annars, skyndade vi hem till Therese. Eller skynade och skyndade, Billy skulle prompt gå själv så det tog sin lilla tid att komma fram. Väl där blev vi bjudna på saft och kakor (ibland känner jag att jag skulle vilja lära mig dricka kaffe bara för att det inte ska låta som att jag och Billy är syskon och inte mamma och son). Billy gjorde dessutom sitt bästa för att förstöra deras nya gigantiska TV och skrämma livet ur deras stackars katt men allt klarade sig och alla var levande och glada när vi gick. Det höll i sig tills vi kom ner till vagnen. Den vägrades igen och det blev ett himla liv. Efter att Billy skrikit tills han nästan kräktes valde jag att låta honom gå men då vägrade han ta på sig skorna istället. Efter mycket om och men slutade det med att vi båda gick, med skor på fötterna, och körde vagnen tillsammans.
Vi tog ett stopp hemma hos Erika, Billy fick lite mat och jag fick lite nya smycken. Påväg därifrån lyckades jag övertala Billy att åka vagn och vi hann inte gå långt innan han sov som en stock, utan nappen till och med.
Tyvärr var jag tvungen att väcka honom när vi kom hem. Det var lite för tidigt att somna för natten. Under tiden passade han på att kissa på pottan för första gången på evigheter. Nu är vi på gång igen, toppen!


Passade på att frisera barnet lite imorse också, kollar man inte så noga så ser det helt okej ut, för utom i bakhuvudet, men det växer snart ut ;)

Smyckesprovning hos moster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0