Trotsigt

Vi har ju inte haft så mycket tid tillsammans idag, jag och Billy. Men den tid vi faktiskt har haft har vi varit sams nästan hela tiden, bara några få småbråk har det blivit.

"2-3 år kan kallas frontalkrockarnas tid. Det "snälla" barnet blir som förbytt, man känner inte igen det. Studier har visat att det uppstår små konflikter mellan barn och föräldrar var tredje minut och större konflikter uppstår tre-fyra gånger i timmen."

Den här texten hittade jag på Spiderchicks blogg, taget härifrån. Det stämmer ganska bra in på Billy just nu, förutom åldern, men har ju varit tidig med många saker så varför inte trotsåldern också. Som sagt, eftersom vi har det lite kämpigt för tillfället kändes det helt underbart med en dag nästan helt utan bråk.
Jag hoppas att han sover bra inatt också. Jag är lite rädd för att han kommer vakna och vilja äta för han tackade nej till välling innan han skulle sova.


<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0