Retas

När jag skulle ta fram en sked till Billy när han skulle äta lunch idag såg jag en silverfisk i lådan. SNUUUUSK!! Jag hatar alla sorters småkryp. Nyckelpigor är okej, men bara på bild, inga levande. Jag hoppar och skriker självklart till när jag ser krypet röra sig och smäller igen lådan. Sen måste jag börja skratta och förklara för Billy att "det är ingen fara, det gör inget". Han i sin tur börjar gapskratta (jag antar att jag såg lite rolig ut) och ska genast börja härma mig. Han går fram til lådan, drar ut den, skriker lite och skrattar sen åt mig.
Han fortsatte reta mig när vi kom hem från stan också, dumma unge. Dessutom var äcklet kvar i lådan så inte nog med att jag blir retad av den 1,5 åring, jag är livrädd att äcklet ska försvinna därifrån.
Tur för mig att Annalie kom förbi och hämtade en sak på kvällen och modig som hon är, kunde ta bort krypet. Tyvärr har Billy fortsatt att reta mig men jag hoppas han har glömt det till imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0