Lucia

Jag bara älskar lucia, det är så mysigt med alla sånger och levande ljus. Eftersom Billy fortfarande går på småbarnsavdelning och de tycker barnen är för små för ett riktigt tåg, tog vi bussen ut till mammas jobb så han fick vara med i deras tåg.
Jag hade tänkt att han skulle få vara tomte i år men jag blev väldigt besviken när jag kollade efter tomtekläder, eller ha lussekläder överlag, till pojkar. Tyckte att det mesta var tråkigt, enkelt och pyjamasliknande, till skillnad mot tjejkläderna. Där fanns det fortfarande mycket "finare" och mer utsmyckade kläder. Till slut hittade jag en pepparkaksdräkt som jag gillade så Billy fick vara pepparkaka i år också, men han verkade inte ha något emot det.

Tyvärr är det himla svårt att få honom att vilja vara med på kort, vara stilla, ha hatten på sig och se glad ut samtidigt .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0