Dan före dopparedan

Det blev ett lyckat julbord igår. Alla (utom barnen) hade nog matkoma när de gick härifrån. Tyvärr har jag inte en enda bild så de får komma senare.
Linnea fick mandeln i gröten så nu förväntar vi oss att bli bjudna på bröllop nästa år.
Billy och Lewis åt ungefär två tuggor mat var, sen hann de inte mer. I stort sett varenda leksak, inklusive alla klossar och lego, var utspritt över hela golvet. Man kanske kunde ana att det var ett trägolv under om man kollade riktigt noga.
Billy fick en låtande traktorbok och en trumpet av Emma i julklapp, jag fick pjamasbyxor, mystofflor, julblomma, mobilskal, cupcakehus och kökshanduk.
Ungarna röjde hela kvällen, Billy däckad till slut i soffan strax efter elva, då åkte de sista hem.
Jag städade undan leksakerna och ställde tillbaka möblerna. Nu är det bara diskberget kvar, det inkluderar alla mina tallrikar och uppläggningsfat, alla bestick + några av Emmas, ungefär en miljon glas och muggar, kastruller, skärbrädor osv osv. Jag ser inte fram emot det.

Senare idag ska vi åka till svalsta och hjälpa till att klä granen och förbereda inför morgondagen. Jag hoppas på att få lite mat där också så jag slipper laga själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0