Skadad unge och god mat

Inte för att de två sakerna har något med varandra att göra men det är vad jag tänkte berätta om idag.

Imorse brände sig Billy på brödrosten när han tyckte att han skulle hämta sin macka själv. Jag frågar var han har ont och han visar på fingret så vi står och sköljer länge och väl under ljummet vatten. Sen var det inte mer med de, syntes inte ens något märke.
När vi kommer till dagis frågar en av hans fröknar vad han har gjort på armen. Jag tittar efter och upptäcker att de va ju där han brände sig och inte på fingret. Resultatet var ett präktigt brännmärke.
När det var dags att hämta från dagis hade brännmärket blivit ett sår, lite sprucket och vätskande. Inte kul. Dessutom hade han försökt klättra över grinden ut till den stora gården och ramlat med huvudet före ner i marken och har därför en snygg bula/skrapsår i pannan och fläskläpp. Han är lite för snabb för sitt eget bästa den där ungen!

Svårt att få det på bild, ungen är som sagt aldrig stilla!

Och värre blev det :(

Med ett stort plåster blir allt bättre.


För att komma till maten, hemgjord pyttipanna. Hur gott som helst. Och idag lyxade vi till det med lite chokladglass till efterrätt eftersom jag tyckte synd om Billy och vi inte kommer träffas på några dagar igen.

Jag ser nu att det inte ser så smarrigt ut på bild men gott var det !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0