Skitdag

Ingen bra dag idag. Det började dåligt redan från början. Billy ville gärna gå upp innan klockan sex, mindre kul. Ännu mindre roligt blev det när man såg vädret. Spöregn, grått, mörkt, trist helt enkelt.
Billy va ju egentligen inte redo att gå upp men skulle prompt inte somna om. Det resulterade i en vääldigt gnällig unge. Han ville absolut inte sitta på pottan och helst skulle han bli buren hela tiden. Kunde knappt stå på golvet medan jag fixade gröt till honom.
När gröten väl var färdigt efter lite om och men, och vi satt vid bordet och åt frukost hällde han halva tallriken i knät. Någon dusch hann vi inte med, fick bli en snabb raggardusch i handfatet.
Han fortsatte vara gnällig resten av morgonen. När vi skulle klä på oss ytterkläder ville han absolut inte stå still, han ville inte ha på sig mössa eller hjälmen. Eftersom han inte stod still råkade jag klämma honom men knäppet till hjälmen, precis brevid hans skrapsår dessutom. Det resulterade i ramaskri (väldigt befogat för sånt gör riiktigt ont) och ännu mer ovilja till hjälm. Erika vaknade stackarn, hon jobbade sent igår, det blir skönt för henne också när vi flyttar!
Till slut satt hjälmen på huvudet och vi tig hissen ner till källaren. Först upp med cykeln för trappan, fälla ner stödet, vända mig om för att hämta Billy, som redan har satt ner knät i vattenpölen på trappsteget så han är redan blöt, hör cykeln ramla bakom mig. Typiskt.
Efter det kom vi fram till dagis utan fler missöden (förutom regnet då), men när jag skulle gå därifrån blev Billy jätteledsen. Han va ju jättetrött. Kändes inte alls bra att lämna hinom då men jag va redan sen och det hade inte blivit bättre för att jag hade stannat. Jag vet att han blir glad så fort han inte ser mig längre.

Dagen på jobbet sniglade sig fram. Helt dött så det kändes som om jag var där i flera evigheter. Tills slut va klockan ialla fall fyra och jag fick cykla hem. Vädret hade blivit bättre, solen sken och marken började torka. Ändå börjar det regna precis när jag satte mig på cykeln.
Billy hade samma ovilja mot hjälmen när vi skulle från dagis, inte så konstigt, så jag fick jaga honom för att få på honom den.
Under tiden jag lagade mat hemma sen, fick han tag på ett öppnat vällingpaket och vände upp och ner på de=välling i hela köket. Jippie!

Nej som sagt, skitdag. Det kan ju bara bli bättre imorgon. Hoppas på att mitt paket från H&M ska komma då också !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0