Sjukt

Under kvällen igår stötte jag på två bloggar som jag blev väldigt irriterad på. På den ena är det en mamma som skriver om att hennes son blivit så hemsk, låtsasskjuter mot henne och är aggressiv. Självklart kan man tycka att det är jobbigt och att det inte är ett okej beteende. Men den här mamman skriver på sin blogg att hon önskar att hennes son var en flicka (för dom beter sig inte så) och att hon inte förstår hur man kan vilja ha en son.
Att man blir arg på sitt barn för detta beteende är okej, jag skulle inte tycka om att Billy gjorde så mot mig. Samtidigt är det nästan något jag räknar med att kommer hända förr eller senare. Många barn har dessa perioder. Personligen tycker jag att man får försöka prata med barnet, förklara varför det inte är okej. Helt sjukt att tro att ett barn alltid kommer vara snällt och perfekt.

Det andra som jag blev irriterad på är nog ännu värre. På sin blogg skriver en mamma att hon tycker att det borde vara okej att göra abort när som helst under graviditeten, kanske även retroaktivt, alltså ta livet av ett redan fött barn bara för att det är något "fel" på barnet, medicinskt alltså. Det är bland det värsta jag har hört tror jag . Jag är absolut inte mot abort men att man ska få göra det när man är hur långt gången som helst är sjukt. När det bara är ett embryo, okej, men när det har blivit ett barn... Och det här med retroaktivt, hur länge ska man ha på sig att bestämma sig då ? Har man inte kunnat göra det på nio månader innan ska man ha nio till på sig när barnet väl kommit ut också?
Nej jag tycker definitivt inte att abortgränsen ska ändras. Visst finns det undantag, kvinnor som inte vet att dom är gravida föräns det är för sent, men de flesta vet att de är gravida långt innan gränsen går.

Kommentarer
Postat av: Josefin

Oj herregud båda mammorna verkar ju helt knäppa.. Nu blev jag helt upprörd och irriterad!!

Den fösta mamma förstår nog inte att barn ofta speglar föräldrarna så hon borde kanske granska sig själv och sitt beteende innan hon tycker att han är hemsk. Men som sagt det finns ju barn som kommer i sånna perioder men dom går ju över.. Men det är ju ingen anledning till att "vilja ha en annan unge"



Den andra mamman är ju helt galen! Vad är det för en person, vem skriver så? Är hon mamma till någon som hon egentligen skulle vilja döda? Herregud vilken värld vi lever i!

2011-09-07 @ 07:44:23
Postat av: Malin

Hej!

Gud jag får gåshud av det du skriver att du läst på två mammors bloggar.

Hur kan man tänka som dem....helt galet sjukt?! Stackars barn, tänk om de läser detta när de blir gamla nog. Usch! Jag tycker exakt som du i abortfrågan och allt annat. Skulle vilaj läsa deras bloggar, men vill absolut inet tsödja dem genom att klicka in på dem.

H/Malin

ps. kul att du läser och kommenterar min blogg. lycka till med flytten!ds.

2011-09-07 @ 08:42:07
URL: http://www.lantlivetpafjallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0