Gröna Lund!

Som jag nämnde tidigare spenderades större delen av gårdagen på Gröna Lund. Förmiddagen spenderades dock på ÖF med Linnea&Lewis och Marre&Leo. Vi kom dit lite sent så vi var bara med på sångstunden men grabbarna gillade det. Leo och Lewis stod mitt i ringen och klappade händer. Billy gick ett steg längre och gick fram till ledaren med gitarren och började spela.  Han hade kul så han får nog en egen liten gitarr i julklapp.

Vid tre ungefär kom vi fram till Stockholm,hittade parkering och gick in på grönan. Redan då satt det människor vid scenen och väntade. Det hade vi ingen lust att göra så vi köpte varsitt åkband. Jag kan säga att det var tur att Emma va med. Jag och Erika stod som två chickens och tittade på och ojade oss över alla karuseller. Om Emma inte varit där hade vi spenderat dagen med att bara åka popexpressen och flygande mattan i stort sett. Men som tur var fick Emma med oss på lite allt möjligt, dock inte insane. (Emma fick som tur va åka den senare på kvällen när Alex och Therese kom och joinade). Favoriterna blev flygande mattan och den nya berg-och-dalbanan Twister. Hur kul som helst!! Och jag måste få skryta med att jag vågade mig upp i Extreme, det är bra gjort för att vara mig;)

När det till slut var dags för The Ark att börja spela ställde vi oss vid scenen, eller ja eftersom folk hade väntat i flera timmar hamnade vi strax bakom Extreme så chansen att se något lika med noll nästan. Efter en halvtimmes trängade och puttande bestämde vi oss för att ta oss ur klungan och gå runt lite mer. Det hördes lika bra och man säg nästan bättre på längre håll. Det häftigaste var att åka upp i den blåa berg-och-dalbanan, jetline(?), och kolla ner mot scenen när man var allra högst upp. 15.000 människor är ganska mycket !
Cirka klockan tre

Äntligen framme!!

En av favoriterna, flygande mattan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0