Funderingar

Som vanligt snurrar massa tankar runt i huvudet när man ska sova . Senaste tiden har jag tänkt mycket på mig själv och min egen bild av mig själv. Såg på tv för ett tag sen, kommer inte ihåg vad det va för program men det handlade om självförtroende . Kvinnan som pratade sa att man skulle komma på fem saker man gillade med sig själv, vad som helst, och upprepa dem varje dag. Till slut kom man på fler och fler saker och självsäkerheten skulle bli bättre och bättre. Fine, tänkte jag, det kan väl inte vara så svårt. Hmm, vad gillar jag med mig själv, mina ögon kanske ? Njaa i vissa lägen skelar jag ju lite. Mina armar? Nej usch inte med det gäddhänget. And so on. Uppgiften fick motsatt effekt på mig . Jag kom bara på fler och fler saker jag inte gillade. Men som sagt har jag ju funderat massor nu på senaste tiden. Om man inte ens kan komma på en sak, än mindre fem saker, man är nöjd med med sig själv då har det gått lite för långt, hela utseendefixeringen. Jag vet att jag aldrig kommer bli supersnygg, smal eller smart. Mina fötter kommer alltid vara 1-2 storlekar större än jag skulle vilja, jag kommer alltid vara lite för längre än jag önskar och jag kommer aldrig kunna rabbla Sveriges regenter i tronföljd. Jag vet allt detta men nu det dags att acceptera det också. Så från och med idag ska jag varje dag upprepa för mig själv att jag gillar min näsa (man måste ju börja någonstans och många bäckar små som man brukar säga!!) snart kommer jag förhoppningsvis på nästa sak som jag är riktigt stolt över ! Hej hopp, positiva tankar !

Kommentarer
Postat av: Märy

Hejaheja! Pagen, du är jättefin! <3

2011-09-22 @ 08:19:09
URL: http://marythemamster.blogg.se/
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Jaha okej! Man kanske ska göra det då :) tack för tipset. Kram

2011-09-22 @ 12:44:03
URL: http://mammafinni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0