Jul, jul, strålande jul

Japp nu har julen börjat i vårat hem. Igår kväll när Billy hade somnat roade jag och Emma oss med att göra pepparkaksdeg inför bakdagen imorgon. Jag har aldrig gjort degen själv förut så jag är väldigt nöjd med resultatet. Tyvärr är det ju inte så lätt att ta en smickrande bild på pepparkaksdeg men det får ni leva med.

Under the making

och det färdiga resultatet, som sagt, det ser ju inte så gott ut men det smakar underbart !

Imorgon är det som sagt dags att baka. Tre vilda ungar och en lite mindre vild unge kommer röja runt. Innan dess har jag tänkt att städa och tvätta lite. Vore ju kul om det iaf ser någorlunda fint ut när de kommer. Även om jag skulle gissa på att det kommer se nästan lika hemskt ut när alla har gått igen. Söndag får nog också bli en städdag. Jag har funderingar på om jag ska slå till och baka lussekatter då också. Julstjärnor och ljusstakar och julgardiner ska iaf upp i helgen. Det fattas ju fortfarande lampor i vissa rum så det vore skönt med lite extra belysning. Lite julklappsinslagning ska jag försöka hinna med också. Myshelg helt enkel <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0