Hemmafru

Jag har haft en riktig hemmafru helg+måndag. Massa städning, tvättning, diskning, bakning och lite strykning matlagning. (Jag har ju lyckats bli megaförkyld så jättemycket mat har det inte blivit.) Jag har dessutom tjuvstartat med adventspyntet och satt upp julgardiner och en julstjärna.

Idag har jag hunnit med att jobba en stund också. Efter jobbet hämtade jag Billy från dagis, vi cyklade hem och bytte ut overallen mot jacka och cyklen mot vagn och vandrade ner mot stan och hälsade på Emma på BR. Vi stannade och pratade en stund innan vi gick tillbaka till dagis. Idag hade de nämligen lite drop-in fika, lite öppet hus-aktigt för föräldrarna. Vi fick nybakad äppelpaj och fick chans att prata med fröknarna om allt möjligt. Allt från deras läroplan till hur det går för barnen. Jag passade på att spana lite i Billys portfolio. Det är härligt att se att han faktiskt kan vara lydig och lyssna, för det gör han tydligen där.

Imorgon blir det mera jobb. Jag hoppas dock att att jag ska få lite roliga nyheter för snart orkar jag inte vänta längre !


Mysungen imorse, när man börjar tidigt får man äta (dricka) frukosten på vägen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0