Billy 1½

För precis ett och ett halvt år sedan föddes världens mest envisa, tjurskalliga, vilda, obstinata, söta, mysiga, underbara unge. Jag har fortfarande svårt att förstå att han kommer från mig, att jag har fått en så fin unge. Galet hur mycket man kan älska någon <3

För 1½år sedan

Idag

Han lär sig saker i rasande fart. För att jag ska ha någon chans att komma ihåg när han lär sig vad tänkte jag skriva ner lite vad han kan göra/säga nu!
Han vet vad kissen, kossan, ankan, fisken, krabban, bilen säger. Han kan namnen på mamma och pappas hundar och vet att Ludde (och andra vovvar) skäller och Zigge morrar. Han känner igen mammas bil, även om den står på en parkering med andra bilar. Han kan bland annat säga, mamma, pappa, mormor, farfar, pippi, macka, vovve, moppe, bil, lastbil, varmt (och vet att man ska blåsa), byta blöja, jacka, bada, buss, städa  och mycket annat. Många ord låter likadant så ibland måste man kolla sig omkring lite för att förstå vad han menar. Han kan nästan ta på sig tröjan själv.Han kan gå och kasta blöjan i papperskorgen när vi har bytt blöja utan att man behöver be honom. Han går upprätt både upp och ner för trappor, även om det inte alltid gåt helt felfritt. Han vet att man ska kissa på toan eller pottan (även om han för tillfället vägrar att göra båda) och han vet hur man låter. Han klappar alltid händerna när musiken tystnar, när man har sjungit, när man säger att han är duktigt och när de gör det TV. Han kan visa att han vill att vi ska sjunga imse, vimse spindel genom att göra rörelserna.
Jag skulle ju säkert kunna fortsätta hur länge som helst men det någon ,åtta för det vara!

Något han däremot inte kan göra (hemma iaf, på dagis funkar de visst minsann) är att somna själv. Han sover ofta ganska dåligt på nätterna och vaknar flera gånger. Han börjar dessutom ha svårt att somna på kvällarna så jag tror att det börjar vara dags att minska sovstunden lite.

Jag älskar dig till månen och tillbaka <3


Kommentarer
Postat av: Michelle

Lilla Billy vad stor du har blivit! Tiden går väldigt fort :)

2011-11-22 @ 17:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0