Söndag

Det gick ju ganska bra för Sverige igår, trea inte illa . Och jag lyckades hålla mig vaken :) De va en trevlig kväll och mycket skönt att komma hem sen och slippa sova borta. Så tack snälla Marre för skjutsen :-)

Idag har jag passat på att städa medan Billy har varit borta. Lite mer plats inne på rummet nu. Jag har till och med varit uppe på vinden och rensat alla mina gamla kartonger och saker. Mycket skit fanns det där så det mesta har jag faktiskt kastat (jag, som är jättedålig på att kasat saker och alltid vill spara på allt, i förebyggande syfte, "det kan ju behövas senare" eller "det kan vara roligt sen"). Lite stolt över mig själv faktiskt !

Billy kom hem vid halv sex ungefär , skönt att han är tillbaka tycker jag .V strax efter att han kom hem va de dags att bada. Han har börjat tycka att det är jätterolgt att dricka vattnet ur badkaret så han står upp och böjer sig fram, sätter händerna mot botten och doppar hela ansiktet, han försökte även dricka ur kranen, min knäppis :)
Nu sover han. Det börjar verka som att han har lättare för att somna nu för tiden. Dom senaste dagarna har det räckt att sitta med när han drciker vällingen och när den är slut, byta ut flaksan mot nappen och sen har jag kunnat gå därifrån. Plus att han inte vaknar alls lika ofta under kvällen och natten längre. Underbart om det kan fortsätta så , då finns de ju faktiskt hopp om att han klara hela nätter i egen säng när vi flyttar och den får plats igen :)

På tal om flytt kommer Erika hem den 11:e juni så vi borde flytta den 12:e. Sköönt , jag längtar, även om jag längtar ännu mer tills jag får en egen lägenhet. Det känns lite som om det är då livet börjar igen. Nästan som om det är på paus nu (för min del iaf, på Billy märks det att det inte är pausat ;))

Imorgon ska vi till bvc för vaccination, vägning och mätning. Intressant att se hur stor han har blivit nu :) Hoppas han slipper bli sjuk efter sprutorna bara. Tänkte även höra med Anki, våran sköterska, om hon vet hur jag ska bära mig åt för att få hjälp med en lägenhet. Ringa till socialen och gråta är inte min grej men jag tycker att jag borde kunna få någon hjälp ändå ! Håll tummarna.
Här är cupcakesen vi gjorde igår. Det här är bilden i boken och..

...det här är våra. Inte så illa när vi väl hade fått in snitsen :)


Kommentarer
Postat av: Märy

Jag skjutsar dig så gärna, anytime bejb! ;)

& klart Erik var bra, han var till&med BÄST!



Era cupcakes var jättefina, även om dom var lite...knastriga? ^^



2011-05-16 @ 08:42:08
URL: http://marythemamster.blogg.se/
Postat av: emma

åååh va gott :D jag måste få smaka!!!!

2011-05-16 @ 17:23:15
URL: http://eemema.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0