Lite vin ?

Här ekar ddet tomt, igen ! Usch va dålig jag börjar bli på de här.

Det har iaf hänt massa saker, känns det som . Billy har fått dagisplats, på klockbergets förskola från den 16 augusti, såå skönt :) Vi va och hälsade på igår för att kolla lite hur det ser ut och verkar innan vi tackade ja. Jättemysig bakgård, lite liten kanske men annars verkade de kanon. Billy trivdes osm handen i handsken, sträkte ut armrna mot fröken och så fort jag satte ner honom på marken sprang han iväg och lekte med alla andra barn. Känns bra att veta att han trivs, även om det kanske blir lite annorlunda när jag inte är med. Men de är ju bara en vanesak. Det skulle bli en nästan helt ny grupp, alla börjar ungefär samtidigt, så de blir gruppinskolning. Allt kändes bra tycker jag, tre heltidsanställda på 14 barn, dom lagar egen mat och det jag hann se av läroplanen verkar kanon. Sen kan man ju ändra sig när han har börjat och man ser lite mer hur det är. Men för tillfället är jag nöjd,nöjd :)

Efter det blev det en sväng på stan, och jag råkade handla massa saker, till mig själv dessutom. Två klänningar och ett glasögonfodral från indiska, svarta cykelbyxor från cubus och ett linne från Gina. Så nu känner jag mig fattig igen ;) Jag har betalat första hyran också, så nu äntligen är det snart dags !

Massa andra små men nödvändiga saker har jag fixat också, adressändrat, betalat räkningar, sagt upp hemförsäkringen, tackat ja till dagisplatsen och bokat möte med min chef angående jobbtider i höst. Tror att jag har fått med allt.

Nu har Billy precis åkt iväg med sin pappa, känns tomt. Men förhoppningsvis ska jag hålla mig sysselsatt, ska som sagt på möte lite senare idag, hoppas på lite vin eller cider i hamnen ikväll med en snygg kanin kanske, och lite grillmys imorgon. Vi får se var det slutar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0