Gnällis

Vi gick hem till familjen blomqvist idag och Billy fick visa upp sina skills på att gå. (Han har ju gjort det ett tag nu men av någon anledning har jag inte träffat Linnea på jättelänge så det har inte blivit at av visa upp det.) Än så länge var han ganska glad och som vanligt förutom att han matvägrade. Han åt gröt till frukost som vanligt men han åt inte upp allt utan spottade bara ut efter ett tag. Lunchen gick inte ner överhuvud taget. Inte ens välling ville han ha(!), han som älskar välling.
När vi gick ner på stan började han bli gnällig och ville inte sova, inte sitta i vagnen och fortfarande inte äta. När vi gått runt ett tag var det nästan omöjligt att få honom nöjd, men efter att han fått gå runt lite och bli buren lite lugnade han ner sig och somnade till slut (två timmar senare än vanligt). Han sov inte så länge och när han vaknade åt han två klyftor mandarin och lite chokladboll. Mer fick jag inte i honom.
Eftersom stan stängde och jag skulle iväg på loppis fick Billy åka hem med pappa (och väl hemma hade han faktiskt ätit lite gröt). På loppisen hittade jag inte mycket den här gången heller. Så det var ingen höjdare.
När jag kom hem tog jag tempen på Billy, och den visade 38.1 så lite feber har han. Jag hoppas att denna matvägran beror på tänder och att det går över tills imorgon. Han ville knappt dricka vällingen innan han skulle sova, som han annars blir helt galen om han inte får tillräckligt mycket av. Innan han somnade smörjde jag in flytande alvedon på tandköttet och nu håller jag tummarna för att sömnen inte ska störas allt för mycket.
Vi får se om det kommit upp någon tandsing ill imorgon :)
Min bebis är glad ändå, trots matvägran <3

Kommentarer
Postat av: Tant-säs

Plutten då! :) <3

2011-04-02 @ 15:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0