Dagen

Det har varit full rulle hela dagen känns det som . Först upp och iväg till inskolningssamtal på dagis (som vi höll på att försova oss till eftersom jag inte har riktigt koll på de där med hur väckarklockan funkar !) sen hem igen , städa och ta reda på tvätten från igår , fixa lunch och invänta Leo . När hans mamma släppt av honom här tog jag med mig båda barnen och syster (för lite hjälp med körande av vagn) ut på en långpromenad till gumsbacken och Willys närmare bestämt. Barnbidraget har rullat in och det va dags att handla mer mat oc nya blöjor . Svängde in en snabbis på lekia också ! Sen bar de av hemåt igen , och tyvärr började de ju regna , typiskt . Vi trotsade regnet och fortsatte färden , hade lite tur eftersom det inte höll i sig allt för länge . Väl hemma fick grabbarna leka medans jag försökte fortsätta packa upp det sista lilla efter flytten och självklart skulle varenda leksak rivas ut ur garderoben oc inspekteras . (Varför är det alltid roligast med leksakerna som någon annan leker med ?!) det dröjde inte allt för lång stund innan Leo blev upphämtad av sin pappa och jag fick börja röja upp . Tur att Erika fixade maten så länge , för vi väntade mer besök . Mamma kom förbi och lämnade av och ältade upp lite saker , Alex kom på middag och strax efter det kom Malin på fika. Busy day indeed ! Men nu har alla gått hem och jag ligger i sängen och ska sova. Imorgon hoppas vi på fint väder så vi kan ta med ungarna till lekparken i hamnen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0