Sömnlös

Hade en mysig lunchdate på stan idag med Linnea, Lina och Tes. Känns som om det var hur länge sen som helst sen sist (även om det säkert bara var en vecka eller två) men vi brukade träffas nästan varje dag så det är ju lite annorlunda nu. Synd bara att Marre inte kunde vara med också.

Jag gjorde något väldigt tråkigt, men ack så välbehövligt idag också, köpte glasögon. Har bara haft mina linser i flera år och jag är inte världens bästa på att sköta om dom så det ska bli skönt att kunna byta lite då och då. Jag måste bara komma över min starka motvilja mot glasögon (men jag tror att det är ett steg i rätt riktning att faktiskt köpa ett par och inte skjuta upp det längre ;)
Hittade även lite andra (rea)fynd också så det var lyckat :)

Måste verkligen kolla med bvc hur vi ska göra med Billys sömnproblem nästa gång vi ska dit. Eller problem och problem är det kanske inte, men han måste ju lära sig att somna för sig själv. Ett tag gick det bra om han fick dricka vällingen i sängen. Då somnade han direkt efter, men det funkar inte längre. Det är ju ganska mysigt att ha honom uppkrupen i famnen men ibland skulle det verkligen underlätta om det bara var att lägga ner honom i sängen och så sov han. Just nu sover han extra dåligt också eftersom han är så förkyld. Det är inte så farligt på dagarna men på nötterna hostar han jättemycket, och då vaknar han. Hoppas, hoppas han blir frisk snart, mitt hjärta .v

Kommentarer
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Första kvällen skrek han typ en timme. Jag gick ju in vart femte minut och klappade om honom såklart. Sen blev det succesivt mindre och mindre och nu ser jag nästan hur han somnar när jag lägger ned honom och bäddar om. Han har liksom förstått att i sängen sover man :) Jätteskönt. Jag tror att man får vara envis och försöka hålla emot även om et gör ont att höra sitt barn skrika.



2011-02-26 @ 10:03:35
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Alltså Elliott har ju napp, så jag gick in, stoppade in nappen och la honom ned i sängen igen och sa godnatt och stängde dörren. Detta vart femte minut typ! Enligt den "riktiga" metoden ska man ju inte röra dom eller så, men jag tyckte att det var för hemskt!

2011-02-26 @ 11:01:56
URL: http://mammafinni.blogg.se/
Postat av: Finni - Elliotts morsa

Nej han somnar inte själv på dagarna för då förstår han nog inte att det är "läggdags". Sen är jag inte alltid hemma när han sover middag så han blir nog förvirrad av det! Jag har sövt honom i vagnen eller strykt honom i pannan när han ska sova på dagen. Fungerar det med :)

2011-02-26 @ 21:03:38
URL: http://mammafinni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0