Tillbaka igen

Idag fick Billy komma tillbaka till dagis, härligt :) Han blev glad. Eftersom dom är så många som skolas in samtidigt och Billy har varit borta några dagar ligger inskolningen lite efter. Så idag va första gången han var ensam en längre stund. Jag gick direkt efter samlingen och hämtade efter lunch. Det hade gått hur bra som helst, nemas problemas. Imorgon blir det vila också, det kan bli lite värre, han har ju väldigt svårt att sova när det händer saker runt omkring honom (man kan ju missa något !!;))

När jag hade hämtat honom gick vi till PoP och provade en overall som jag antagligen tänkte beställa, ville kolla vilken storlek bara. Väldigt hjälpsam expedit och vi kom fram till att 92 blir bäst. Han har en i storlek 80 från förra året som förhoppningsvis passar i början av vintern, och en dagisoverall i 86. Så en skaloverall i 92 blir nog perfekt, den borde funka på våren också om man tar bort fodret. Det ska nog bli kalasbra !

Efter snabbisen på stan gock vi hem så Billy fick sova, sen klädde vi på oss igen och gick till lekparken. Tyvärr verkade Billy inte tycka att det va lika roligt som vanligt, han ville bara rymma hela tiden. Dessutom snubblade han och slog i läppen så det började blöda. Det blev inte så farligt men jag tycker fortfarande att det är så läskigt när det blöder, speciellt i munnen.
Eftersom Billy inte ville vara kvar mötte vi upp Emma istället. Hon va kvar hos oss nästan ända till sovdags för Billy.Dessutom va hon en ängel och hälpte mig klippa Billys naglar, han haaatar det och gallskriker hela tiden så det va tacksamt med lite hjälp idag:)

En fråga till alla kunniga mammor (och andra kunniga ;): Billy har fått något i munnen där en av hörtänderna ska komma upp. Det ser ut ungefär som en blåsa, men den ör väldigt röd så jag funderar på om det kan vara blod i den ? Dessutom såg jag något vitt (som skulle kunna vara tanden) men jag kan inte känna något hårt. Har iofs inte känt så noga, det tillåter inte lilla herrn. Måste tillägga att han bara har fyra tänder än så länge, två uppe och tåv nere så även om tänderna inte alltid kommer i "rätt" ordning känns det ju lite konstigt att en hörntand kommer innan dom små framtänderna, eller ? Tacksam för svar ;)


Billy lagar mat på dagis

Duktig kille som inte har några problem med att vara själv på dagis
Rymling

Emma och Billy leker drake

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0