Myskväll

Det gick bra på dagis, han hade somnat efter lite om och men, inga större problem. Känns skönt, nu känns det verkligen tryggt att lämna honom där. Känslan när man hämtar är helt underbar. Först har man fått sakna lite under dagen och sen får man världens största leende och kramar och pussar. Fantastiskt!

Efter dagis väntade vi på att mamma skulle komma. När hon väl gjorde det gick vi+Erika ner en snabbis på stan. Det var tänkt att Billy skulle följa med mamma hem sen och sova där, för jag hade tänkt följa med tjejerna till lotsen och titta på lite spelningar, men Billy va så trött och gnällig (det va ett annat barn som vaknade och var ledsen under vilan så då vaknade Billy och ville inte somna om) så det kändes inte helt okej att lämna bort honom. Istället åkte vi och handlade. Jag köpte en cykelstol(ingen aning om vad det egentligen heter men grejen som barn sitter på på cykeln ;)) och en hjälm till Billy. Nu ska vi öva på att cykla så jag kan ta mig till och från jobbet snabbt och smidigt.

På tal om det har jag vääärldens ångest och mår verkligen dåligt över att börja igen. Inte själva grejen att börja jobba, eller joo lite det också, kommer sakna att inte träffa Billy lika mycket men samtidigt är det skönt att få bli lite mer en egen person igen. Men det jag verkligen mår dåligt över är att gå tillbaka dit! Har inte hört så mycket från Fresta, dom ville att jag skulle komma och jobba mer men dom har inte sagt något om att anställa mig på timmar, nu låter det mer som ett extrajobb och det funkar ju tyvärr inte :(

Men men, en dag i taget. Ikväll har jag myskväll med mig själv. Billy har somnat för länge sen. Vi va och käkade på Rhodos med mamma och pappa, och vi hann knappt mer än komma innanför dörren innan han slockande. Hoppas på lite sovmorgon imorgon !

Usch va osammanhängande allt blev men orken att fixa till det finns inte riktigt så det får vara, enjoy anyway!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0