Fisken

Planerna har hoppat fram och tillbaka idag. Först var det tänkt att vi skulle åka med mamma och pappa och plocka svamp. Jag tror att Billy skulle tycka att det va roligt att springa omkring i skogen men jag skulle aldrig få för mig att gå själv (mörkrädd och feg som jag är ;)) så det kändes som en bra idé. Men för några dagar sen hittade jag en konstig prick på Billys fot och den har ändrat utseende hela tiden, så jag tyckte att det va bäst att ringa bvc. Svampplockningen blev inställd och istället hoppades jag på ett bvc-besök. Det blidde inget med det heller. Sköterskan tyckte att jag skulle smörja med alsol-gel och om den fortfarande inte försvunnit om några dagar skulle jag ringa igen.

Jahopp sa ja, lite snopet. Hade verkligen hoppats på att få komma dit, hade tänkt väga och mäta Billy också, se hur stor han blitt. Jag försökte väga honom hemma (måttband äger jag inget så mäta gick inte) och kom fram till 12,1 kg. Låter rimligt.

Hur slutade dagen då? Joo, med ett besök på badhuset tillsammans med Linnea och Lewis. Billy älskar't, trivs som fisken i vattnet och det va inga långa stunder han va uppe på torra land. Tyvärr är det jätteskrovligt runt om barnpoolen, antagligen på grund av halkrisken men det borde verkligen finnas något annat sättatt minimera den på, så Billy har små rivsår över hela kroppen. Värst är det i ansiktet. Han skrapade upp huden ovanför ena ögonbrynet, men som vanligt va han tjockskallig och sa inte ett ord. Tuff kille, både på gott och ont.


Det blev inte så många bilder tyvärr. Solen sken och speglades på skärmen så jag såg inte ens vad jag fotade men på några bilder syns det ju faktiskt ;)

Lewis ville inte vara med på kort, bara fortsatte närmare och närmare kameran

Jag försökte få en bild på Billys panna men det gick sådär. På ena sidan har han ett blåmärke och en bula och andra sidan har han skrapat upp.

Billy kärringdoppade sig hela dagen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0