Billy har sovit väldigt dåligt på sista ti...

img_5810 (MMS)

Billy har sovit väldigt dåligt på sista tiden. Han har nästan alltid spenderat en del av natten i min säng och det är mig inte så mycket, jag är ju van. Men nu på sistone vaknar han hela kvällarna också. Det har ju blivit mycket nytt med dagis och flytt och så, så jag hoppas det blir bättre när han har vant sig mer. Idag bestämde jag mig för att testa att ta bort ena sidan på sängen. Det verkar fungera ganska bra. Han har vaknat en gång ikväll men började inte gråta som han brukar. Istället satte han sig upp, jag gick dit och stoppade in nappen, la honom ner och klappade lite på honom och då somnade han om. Jag tror att han får lite panik när han inte kan komma bort själv och han inte kan se någon i närheten. Nu kan jag dessutom sitta brevid honom när han ska somna, han kan känna att jag är nära, så jag hoppas att det ska gå lättare att somna med tiden också. Enda problemet är att jag är rädd att han ska ramla ut, han rör ju på sig ganska mycket när han sover Vi testar några dagar och ser hur det går. Det kan bli så att sidan får sättas tillbaka igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0